Retourneren

Voorwaarden retourneren:

Kan ik mijn artikelen bij Landrucci retourneren?
Onbeschadigde artikelen kunt u tegen bepaalde voorwaarden retourneren. Artikelen die u niet kunt retourneren zijn bederfelijke producten en kortingcoupons en bulkbestellingen vanaf 25 stuks per artikel.

Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat Landrucci niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retourgestuurde artikelen. Vraag daarom op het postagentschap altijd om een traceercode en bewaar deze goed.


Wat zijn de voorwaarden om mijn artikel te retourneren?
Aan de volgende voorwaarden dient een artikel te voldoen om te retourneren:

  • u kunt een artikel retour sturen binnen 14 dagen. De termijn gaat in op de dag na ontvangst van uw bestelling
  • het artikel dient voorafgaand retour gemeld te worden via een mail aan info@landrucci.nl Vermeld in de uw mail de reden van retourzending. U ontvangt van ons dan een retournummer, zodat we uw retourzending eenvoudig in behandeling kunnen nemen en zorgen voor een snelle afhandeling.
  • het artikel wordt alleen retour geaccepteerd als het in de originele staat en indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking wordt teruggestuurd. Daarom adviseren wij u om te allen tijde de geleverde toebehoren te bewaren
  • de pakbon/factuur dient meegestuurd te worden in de verpakking
  • bederfelijke producten, kortingsbonnen en bulkbestellingen vanaf 25 stuks per artikel kunnen niet worden teruggestuurd

LET OP: De kosten van een retourzending zijn voor uw rekening. Verzend de artikelen in een deugdelijke verpakking binnen 14 dagen na ontvangst. Zodra het geretourneerde artikel is ontvangen ontvangt u van ons een mail ter bevestiging.


Kan ik een artikel retoursturen als deze niet aan de voorwaarden voldoet?
Wanneer u een artikel buiten de gestelde voorwaarden terugstuurt, dan komt de betalingsverplichting niet te vervallen. Neemt u in geval van twijfel contact met ons op.


Kan ik producten met een houdbaarheidsdatum retourneren?

U kunt producten met een houdbaarheidsdatum binnen 14 dagen na ontvangst retourneren als de verpakking van het product niet is geopend. Kijkt u voor overige voorwaarden om uw product te retourneren bij “Wat zijn de voorwaarden om mijn artikel te retourneren?”.
Wij garanderen dat de producten die u bij ons bestelt een minimale houdbaarheidsperiode hebben van 30 dagen vanaf het moment van verzending.
Wanneer wij u onverhoopt producten leveren die een kortere houdbaarheidsperiode hebben, dan kunt u contact met ons opnemen.


Krijg ik automatisch mijn geld terug als ik mijn artikel retourneer?
Als het van u retour ontvangen artikel aan de retourvoorwaarde voldoet dan ontvangt u het betaalde zo spoedig mogelijk bedrag retour met een maximum van binnen 30 dagen.

 

Bestelling retourneren:

Kan ik artikelen ruilen?
Het is niet mogelijk om een artikel te ruilen voor een vervangend artikel. U kunt er voor kiezen om uw bestelling binnen 14 dagen te retourneren.


Wat heb ik nodig om mijn artikel te retourneren?

Om een artikel te retourneren heeft u nodig:

  • Een retournummer.
  • Stevig verpakkingsmateriaal.
  • Pakbon/factuur: wanneer u de originele pakbon/factuur niet meer heeft, kunt u via mail een kopie van uw factuur aanvragen.
  • Retouradres:Landrucci
    T.a.v. Retour
    Werkhovenseweg 24
    3985 MH  Werkhoven
  • Vraag op het postagentschap altijd om de Track & Trace code of de barcode. Op die manier kunt u altijd het pakket volgen. Retourzendingen zijn namelijk voor risico van de koper. Dit houdt in dat Landrucci niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retourgestuurde artikelen.
  • Bewaar de traceercode goed.


Hoe kan ik mijn artikel retourneren?

Om uw artikel te retourneren volgt u de volgende stappen:

Stap 1:
stuur een mail met daarin de reden van retour.

Stap 2: u ontvangt binnen 5 werkdagen een retournummer. Het onderwerp van deze e-mail is ‘Uw retourmelding [Retournummer]’

Stap 3: verstuur het artikel zoals bij ‘Wat heb ik nodig om mijn artikel te retourneren?’ is        beschreven.

Stap 4: zodra uw retour gezonden artikel is ontvangen ontvangt u van ons een bevestiging via mail. Het onderwerp van deze e-mail is ‘Retourzending ontvangen’.

Stap 5: als uw retour verwerkt is, ontvangt u een e-mail met een bevestiging van de verwerking van uw retour. Het onderwerp is ‘Status van uw retourzending’.


Het artikel dat ik wil retourneren past niet door de brievenbus
Wanneer u het artikel retour stuurt vanuit Nederland en deze past niet door de brievenbus, dan kunt u het pakket afgeven op een agentschap van PostNL of bij een agentschap van DHL. Deze pakketten voorziet PostNL van een Track & Trace code. Bij DHL ontvangt u een barcode. Met deze codes is het voor u mogelijk om het verzendtraject van het pakket te volgen via de website van PostNL of op de website van DHL. Vraagt u op het postagentschap daarom altijd om de Track & Trace coce of de barcode. Op deze manier kunt u het pakket volgen. Retourzendingen zijn namelijk voor risico van de koper. Dit houdt in dat Landrucci niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retourgestuurde artikelen. Bewaar de traceercode goed.


Status geretourneerd artikel:

Hoe weet ik dat het pakket wat ik retour heb gestuurd goed ontvangen is?
Zodra uw retour gezonden artikel is ontvangen ontvangt u van ons een bevestiging via mail. Het onderwerp van deze e-mail is ‘Retourzending ontvangen’.


Krijg ik automatisch een vervangend artikel als ik mijn artikel retourneer?

Wanneer u een artikel retour stuurt, ontvangt u geen vervangend artikel. U kunt zelf op onze website het artikel opnieuw bestellen.


Hoe lang duurt het voordat een artikel retour is verwerkt?
Houdt u er rekening mee dat het retour verwerken van een artikel 14 dagen kan duren. U ontvangt een e-mail met het onderwerp ‘Status van uw retourzending’ zodra uw retour is verwerkt. Als het van u retour ontvangen artikel aan de retourvoorwaarde voldoet dan ontvangt u het betaalde zo spoedig mogelijk bedrag retour met een maximum van binnen 30 dagen.


Ik heb 10 dagen geleden een artikel retour gestuurd, maar nog geen bericht ontvangen dat het goed is verwerkt?
Neemt u in dit geval contact met ons op. Bij de ‘Voorwaarden retourneren’, kunt u nakijken of u aan alle voorwaarden voldoet.